Tytuł projektu: „Nowa technologia zabezpieczania opakowań tekturowych podnosząca ich odporność na działanie czynników zewnętrznych”
Krótki opis projektu:
Przedmiotem realizacji projektu jest wdrożenie nowej technologii zabezpieczania opakowań tekturowych podnoszącej ich odporność na działanie czynników zewnętrznych. Rezultaty projektu to opakowania tekturowe z innowacyjną powłoką, cechujące się niższą absorpcją wody w stosunku do parametrów tektury Kraft. Tego typu opakowania będą stanowić znacząco ulepszoną gamę produktową skupiającą: tekturowe przekładki do zbiorczego transportu felg aluminiowanych (szczególnie w warunkach transportu morskiego), oraz szeroką gamę opakowań dla różnego rodzaju branż, gdzie wymagana jest podniesiona odporność na działanie czynników zewnętrznych typu wilgoć. W celu wdrożenia inwestycji technologicznej Wnioskodawca wybuduje magazyn na półprodukty i materiały oraz doposaży park maszynowy w następujące urządzenia: kaszerownica, sztanca, stanowisko do klejenia, belownica do tektury, stanowisko do nanoszenia powłoki. W efekcie Firma uzyska narzędzie do budowania swojej konkurencyjności na rynku opakowań tekturowych, zarówno na rynku regionalnym jak i krajowym. Projekt przewiduje również stworzenie nowych miejsc pracy, a także efekt prośrodowiskowy w postaci obniżenia materiałochłonności oraz lepszego zagospodarowania odpadów.
Wartość projektu: 3 300 000,00 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 2 310 000,00 PLN
Program Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 Działanie 1.3 Wsparcie MŚP – Dotacja, Internacjonalizacja MŚP
Tytuł projektu: Wdrożenie strategii internacjonalizacji celem podwyższenia konkurencyjności firmy GOMA MARIUSZ MARKUT na rynkach zagranicznych
Firma GOMA Mariusz Markut uzyskała dotację z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. „Wdrożenie strategii internacjonalizacji celem podwyższenia konkurencyjności firmy GOMA MARIUSZ MARKUT na rynkach zagranicznych”.
Celem projektu jest internacjonalizacja firmy GOMA MARIUSZ MARKUT na rynku niemieckim i francuskim. Produktami które docelowo Wnioskodawca zaoferuje na nowym rynku będą tekturowe drapaki dla kotów o zwiększonej wytrzymałości i odporności na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych. Bezpośrednimi odbiorcami produktów przeznaczonych do internacjonalizacji, będą hurtownie zoologiczne zlokalizowane we Francji i Niemczech, a ostateczną grupą docelową - klienci indywidualni w różnym wieku, etapie zawodowym, stanie rodzinnym oraz zdrowotnym, których cechą wspólną jest posiadanie kotów.
Zakres projektu obejmuje:
a) Przeprowadzenie badania marketingowego
b) Tłumaczenia
c) Wytworzenie materiałów reklamowych i promocyjnych – katalogi i ulotki.
d) Udział w targach
e) Zakup urządzeń CNC do wcinania tekturowych drapaków – 2 szt.
f) Zakup cyfrowej prasy do druku – 1 szt.
g) Opracowanie Strategii internacjonalizacji.
Przewidywane efekty realizacji projektu:
- wzrost konkurencyjności firmy na rynku krajowym oraz na rynku zagranicznym;
- wysoka rozpoznawalność marki GOMA na wybranych rynkach zagranicznych;
- wzrost przychodów z działalności gospodarczej przy zachowaniu wysokiej rentowności;
- uzyskanie dostępu do nowego rynku i klientów;
- zatrudnienie 2 pracownika ze znajomością j. niemieckiego/francuskiego
- podpisanie min. 2 kontraktów handlowych z partnerami biznesowym na docelowych rynkach
Internacjonalizacji
Wartość projektu: 520 493,00 zł.
Wkład Funduszy UE: 250 000,00 zł
